857 göst.
3-6 ay arası bebekler kategorisinde (279 puan) tarafından
Merhaba anneler öncelikle hepinize bebekleriniz için kolaylık diliyorum. Sorum şu şekilde. Biz 1. Doz rota aşısını 2 aylık aşıyla birlikte olduk o gün bebeğim aglamaktan bı hal oldu uğundu resmen sebebi 2 aylık aşı mı rota mı bilemedim sonra parol verdm yarım ölçek düzeldi biraz uyudu sonra araştırdım. Rota aşısı çok karın ağrısı yapıyormuş ondan diye düşündüm karnına dokununca ağlıyordu cunku. 2 aylk asi aa ateş falan yapmadı. Şimdi 2. Dozu yaptıracağım 2 hafta sonra yaptıranlar nasl yan etkileri var bebek çok ağlıyor mu neler oluyor bilgi verirmisinz ? 
Bebek Ayı 91 günlük

10 Cevaplar

+1 oy
(365 puan) tarafından
Bende yaptırdım da 2 4 aylarda sağlık ocağın da yaptirdim aralarında 2 ay dolmadan rota yi yapmıyorlar . Bizde rota herhangi bi yan etki yapmadi
(279 puan) tarafından
Öyle mi şimdi aslnda 4 aylıkken de yapilabiliyornuş rota 2. Doz ama aynı anda olmasn yine iki aşı diye 3.5 ta yaotiraym dedim doktorum 3.5 aylkken yaptır dedi zaten
0 oy
(675 puan) tarafından
Ben anlayamadim şimdi rotarix markasının aşısı 2 doz ve 3. 5. Aylarda yapılır

Sizinki rotareq mi neyse ondan. O da 2-4-6. Aylarda yapılır.

Ama siz ilk dozu iki aylıkken yaptırmışsınz. İkinci dozu da üç aylık olmadan yaptiracaksiniz 110gunkukken falan. Onu anlayamadim. 

Bir de rota aşısı hafif ishal yapabilirmis karın ağrısı da zaten olur. Karninin agridigina eminseniz rotadandir o mutlaka . 2 aylık aşısında bizde ateş huysuzluk olmuştu 
(279 puan) tarafından
Rotarix yazdı doktor canım 2 aylikla birlikte olduk sonra 3.5 aylıkken de 2. Dozu yapilcak dedi bende doktorun dediğini izliyorum
(675 puan) tarafından
Allah Allah ilk defa duydum ilk doz üç aydan önce verilemiyor diye biliyordum ama doktor öyle yazdıysa doğrudur tabii ki
(279 puan) tarafından
Doğrudur canım blmiyorum arastrdm gttim doktora yazdrmaya şimdi ilk dozunu olsn sonra 4 hafta diyor bazı doktorlar ama bence 6 hafta sonra uygun 3.5 aylkken 2. Dozu olsun dedi
(365 puan) tarafından
Dr farklı mi yonlerdiriyor acaba .2 ve 4 3 ve 5 aylar var rota da
(675 puan) tarafından
Ben hemşire kuzenlerimden öğrenmiştim bir de eczacimiza sorduk, iki aşı var rotarix 3-5. Ayda 2 doz. Rotareq (ismi yanlış olabilir) 2-4-6. Ayda 3 doz. Ama şöyle bir durum var illa 3 aylık olunca falan değil de o ayı doldurunca yapılabiliyor. Her dozun belli haftası var. O Aralıkta yapılabiliyor aşı
(279 puan) tarafından
Doğrudur blmiyorm inan doktor yazdı ben aldım
(675 puan) tarafından
Olabilir canım koskoca doktor sonuçta:)
(279 puan) tarafından
Aynen canım hayrlisi ya yanlslk yoktur inş
(0 puan) tarafından
Benim bebeğim 96 günlük iken yapılacak ilk dozu biraz sınırda olacak.çünkü 2 gun sonra 14.haftası doluyor. sizce bi sorun olur mu
(279 puan) tarafından
Canım sorun olmuyor herhalde şimdi baktım nette bı yazı buldum paylaşcam bunun altına. Hangi aşı uygunsa doktora sor ki zaten doktor reçete etmeden alamıyorsunuz bu aşıyı o zaman daha net olur . Ben 2 doz olanı uygulattım .Çok kötü bı virüsmüş özellikle Şanlıurfa da çok yaygınmış eğer doğu sınırlarında yaşıyorsanız mutlaka yaptırmalısın keza batıda da olsanız yapılması taraftarıyım ne olur ne olmaz  bebeği hastanede yatırıp hergun serum yedircek kadar kötü bı virüsmüş Rabbim bebeklerimizi her kötülükten korusun.(Amin) bulduğum yazı da şu "Rota virüsü aşısı  2 dozdur ve ilk dozu 6. haftadan itibaren yapılabilir. İki doz arasında en az 4 hafta olması gerekir. İlk doz 15 haftadan sonraya (14 hafta 6 gün) bırakılmamalıdır. Tüm dozlar en geç 24. haftaya kadar bitmelidir. 2. ayda ilk dozu, 4. ayda ikinci dozu yada 3. ayda ilk dozu, 5 ayda ikinci dozu yaptırabilirsiniz. Önemli olan nokta, ikinci dozun 24. haftadan sonraya denk gelmemesi ve iki doz arasında en az 4 hafta olmasıdır. Bu aşılardan ikincisi olan Rota virüs aşısı ise 3 dozdur. Bu aşıda da dozlar arasında en az 4 hafta olmasına dikkat edilmelidir ve son doz en geç 32. haftada yapılmalıdır." Hoşçakal
(0 puan) tarafından
Çok çok teşekkür ederim.
0 oy
(254 puan) tarafından
Bize yan etki yapmamıştı canım ilk dozu. Bu ay ikinci dozumuz var umarım yine bı sıkıntı çıkarmaz
(279 puan) tarafından
İnş inş canm korkuyorum bende
0 oy
(41 puan) tarafından
Doktor rotarix in ilk dozunu 3. Ayda yaptı. 2. Ayda da yapılabilir ama verem aşısı da canlı virüs rota da canlı virüs bebeğe zorluk olmasın diye 1 ay sonra yani 3.ayda yapalım dedi. 3. Ayda yaptırdık çok şükür bir yan etki olmadı. 
(279 puan) tarafından
Anladm canm ben ikisini aynı anda yaptırdım çok zorladı vurulduğu gün acaip huysuzdu korkuyorm şimdi 2. Doz rotadan brde arkasna 4 aylk aşısı var korku sardı
(41 puan) tarafından
Aynen keşke 3 - 5 aylarda yatırsaydınız bebeğiniz ve sizin için kolaylık olurdu.  Biraz huysuzlansada sonrası için hasta olmasından iyidir annesi. Dişini sıkıp dayanmalısın .
(279 puan) tarafından
Aynen öyle ama sağlık olsn katlanacagz hasta olmasından iyidir :(
0 oy
(977 puan) tarafından
Bizde 2.Ay aşısı çok sıkıntılıydı 3 . Ayda rota ile menenjit  olduk bi yan etkisi olmadı menenjit biraz bacağını ağrıttı galiba bi gün huysuzlandı çok. Normalde de huysuz bi kız zaten. Geçen hafta 2.dozları yapılacaktı grip diye yapmadı doktoru 2 gün sonra bi daha gidicez biraz toplamışsa kendini yapacaklar 
(279 puan) tarafından
Hmm anladm canım geçmiş olsun aynen benimkide çok huysuz bı bebek ama az yalandı herhalde öyle geldi bana şimdi biraz daha iyi rahatım. Bana özelden yazarmsn 2. Doz rotayı vurdurunca sana zahmet nasl yan etkileri olacak merak ediyorum
(977 puan) tarafından
Rota ile menenjit birlikte olacak yine. Rotanin yan etkisini görenler genelde bikac gün devam eden ishalden yakınıyor. Inşallah olmaz çünkü diş çıkaracak zaten ishal iştahsız huysuz uykusu bölük bölük  bi de aşının yan etkisi olursa mahvolur kızım:(
(279 puan) tarafından
Benmkide ishal falan olmadı zaten taze bebek olduğu için kakası partiküllü ishal şeklindeydi bı farklılık yaratmadı sadece günde 2 yapıyorsa aşı günü 3 yaptı. Şimdi kıvamlı kakası ama ishal olacakmı 2. Dozda göreceğiz artk . Ama duyduğum kadaryla ilk doz sıkıntıymş vücuda ilk kez p virüs girdiği için vücut zorlaniyormuş benimsemeye 2. Dozda virüs zaten mevcut olduğu için rahat geçiyormuş eşim araştırmşöyle dedi blmiyorum ne kadar doğru
0 oy
(67 puan) tarafından
Benim bebegime 1.doz 3 aylıkken 2.dozda 5 aylıkken yapidi cnm 
(279 puan) tarafından
Doğrudur canım 2. Dozda zorlandı mi bebek
(67 puan) tarafından
Yok cnm hiç zorlanmadik çok şükür
(279 puan) tarafından
İnş benmkide zorlanmaz canm tesekkr ederim :)
0 oy
(506 puan) tarafından
Ben 3 aylıkken yaptrcam ama 2 aylık aşısında agladı bebeğim  Eve geldik şurup verdim rahattı aradan 5 saat geçti aglama ya başladı ama çok şiddetli gene şurup verdim rahatladı ateş olmadı ama sanırım agrısı vardı kızımın 
(279 puan) tarafından
Doğrudur canm evet aşı yerleri ağrıyor hatrladm şimdi bende 3 kez falan şurup vermiştim aşı günü uyuyup uyanıp mızıklanıyordu çünkü
0 oy
(420 puan) tarafından
tarafından düzenlendi
2. Ay asilariyla birlikte rotarix ilk dozu yaptirdim.ocak ayinda da 4. Ay asilariyla birlikte rotarix in 2. Dozuni yaptiracagim.bizde hic huysuzluk ates vs yapmadi
(279 puan) tarafından
Yaptırdın mı yaptrcakmsn anlamadm
(420 puan) tarafından
Pardon duzelttim yaptirdim 2. Ayda ilk dozu bebege bakarken yanlis yazmisim.
0 oy
(28 puan) tarafından

315 tl aldım ben yaptım. 3 ay içinde yapmak şazım gunun önem yok saattinde Kendim yaptım koronada dolay cıkamadık zaten aşı degil agız yolula veriliyor damla bence yaptır  iyi olur cunku barsak parazitler de koru ve bagışıklın guclendir. i bizim dr öneriyorum diyince hç duşunmede yaptırım ikicisinde 6 ayda yaptıracam 

(279 puan) tarafından
Canım 1 ocakta sormuştum soruyu tarihe bakmadn herhalde şükür her 2 dozuda tamamladık bir problem yok. Ama yinede önemseyip cevapladığn için teşekkür ederim :)
0 oy
(2,833 puan) tarafından
Normalde 3. Ayda soluk rota niye 2 de yapmışlar. Ayrıca biz hiç karın ağrısı falan çekmedik 
(279 puan) tarafından
Canım 2-4. Ay yada 3-5. Ayda yaptırabiliyorsun doktora danıştım ve ben her ikisini de 2 ve 4. Ay aşılarıyla beraber yaptırdım
(2,833 puan) tarafından
Tamam yanlışlık olmasında bebise
(279 puan) tarafından
Yok yok canım teşekkür ederim düşündüğün için :))

İlgili sorular

8 cevap 161 göst.
4 gün önce Yenidoğan (0-3 ay) kategorisinde Glsmcmk (6 puan) tarafından soruldu
...