262 göst.
Yenidoğan (0-3 ay) kategorisinde (96 puan) tarafından
Kızlar iyi akşamlar rota aşısını yaptırdınızmı? Ben çok kararsızım bi bilgiyede sahip değilim nette araştırmaya nazaran tecrübeye inandığım için size sorma taraftariyim kaç doz yan etkisi var mı ağrı sızı ateş falan yapiyomu anlatabilirmisiniz? Bide ne zaman yapılması lazım 
Bebek Ayı 69 günlük

9 Cevaplar

+1 oy
(152 puan) tarafından
canim ben zaten yaptirmayi dusunuyordum cevremde gorduklerimde bu hastaligi asisiz gecirenler cok agir atlattilar ve korktum ilk dozunu 3 aylik olunca yaptirdik doktorumuz oyle onerdi fiyati 280 tl.siringayla su gibi veriyor agizdan o yuzden hic zor olmadi zaten yan etkiside yok dedi .ikinci dozuda 5 aylikken yaptiricaz.durumun varsa kesinlikle yaptir ihmal etme heryer hastalik kayniyor.ilk dozun 6-14 haftalar arasinda yapilmasi gerekiyor gecikirse bidaha yapilmiyor
(96 puan) tarafından
Eşim istiyo canimda  ben kararsız kaldım en iyisi post açmak dedim :) en iyisi yaptırmak o zaman bende yaptiriyim
0 oy
(88 puan) tarafından

İki doz olanı yaptırdık. Biri 3 aylık olunca yapıldı. Biri de dün 5 aylık olunca yani. Ağızdan damla gibi veriliyor. Ateş huysuzluk falan olmuyor. Sadece birkaç gün sırtına kadar kaka yapabilir. Dün kızım fazlası ile yaptı :D

(96 puan) tarafından
Tek dozla iki doz arasındaki fark ne canım? Ayy yapsın yapsın kaka yapamama dönemindeyiz :)) rahatlar oğlum ama 3.ayda karar ver yapariz geldiğinde dedi doktor özelmis fiyatı da bilmiyorum eşim hemen tamam dedi ben kararsız kaldım
(88 puan) tarafından
İki doz olan ve 3 doz olan var canım . Doktorumuz iki doz olanı önerdi.. 3 doz olan ikinci ayda basliyor galiba fiyatı daha uygun. Bizim yaptığımız tek dozu 280 lira. İndirimli 260 a aldik. Yapicaksan 3. Aya girer gitmez al yaptır. Soğuk bir aşı buzla birlikte götürüp buz erimeden yaptırmak gerekiyor
(96 puan) tarafından
Devlet hastanesinde bahsetmediler ben özele geçtim orda söylediler bana sizindemi öyle peki
(88 puan) tarafından
Evet bizde özele gidiyoruz. Buranın devleti çok kötü gidilmiyor
(96 puan) tarafından
Ilk ay kontrolunde gittim emzik konusunda sulandırılmış pekmez dedi 1 hafta caresizlikten uyguladim oğlum sarılıkti kendi zorumla idrar testi yaptirdiktan sonra değiştirmeye karar verdim bazı şeylerin yanlış gittiğini anladim
(88 puan) tarafından
Devlet hastanesi şans işi bazen çok iyi doktorlar oluyo ama işte ya sıra olmuyo yada hastane berbat. Özelde de biri iyi diyo biri kötü. Mesela ilk ay isim yapmış bı doktora gittim özelde yine, adam çok rahat herşeye olur gecer diyip açıklama yapmadı. Yaşlı ve bilgili bir doktormus.. Sonra başka hastaneye gittim çok genç bı doktor başta korktum ama adam herşeyi açıklıyor en ufak bir şüphe bırakmıyor
(96 puan) tarafından
Benim doktorumda çok iyi şükür herşeyi ayrıntılı anlatır  tek tek ilgilenir bi problem oldumu eşim mesaj atar ararız yardımcı olur doktordan doktora degisiyi canım
(88 puan) tarafından
Bizimkne rota aşısını muayene dışında yaptırdık. Ücret almadı iki dklik iş zaten dedi. Sizde sorun yaparsa ona yaptırın. Sağlık ocakları da yapiyo gerci
(96 puan) tarafından
Sağlık ocağının yaptığını bilmiyodum canım teşekkür ederim söylediğin için ben gitmeden alıyım gidince de yaptiriyim  en iyisi
(88 puan) tarafından
Yine de ebenizi arayın sorun aşıyı bekletmeden yapmak lazım çünkü
(96 puan) tarafından
Tamam canım çok teşekkür ederim
0 oy
(108 puan) tarafından
Merhaba bence kesinlikle yaptirmalisin..markaya gore doz sayisi degisiyormus..biz rotarix yaptirdik 3.ve 5.ayda..agiz yoluyla mama gibi yediriyorlar herhangi bi yan etkisi vs olmadi..eger asilama yoksa virus bulasmasi durumunda igne serum vs hicbir mudahale cok etkili olmuyormus..benim neredeyse tum akrabalarim saglikci dusunme bile dediler biz hemen yaptirdik doktorumuzunda onerisiyle
(96 puan) tarafından
Çok teşekkür ederim canım o zaman bende yaptircam
0 oy
(168 puan) tarafından

Benim bu alanda arastirmam oldu hastanede coxuk doktoruyla veri topladik asi yapilanlarda hasta olabilio ama hafif atlatiyor yaptirmayanlar cok ciddi komplikasyon yasiyor 


2 ve 3 dozluk olani var 
Ben uc dozluk rotateq yaptirdim fiyat bazinda ayni ayi onemli bebegin benimki 2 3 4 de yapiliyor 5. Ayda benekli menegikok asisiyla cakismamasi icin bunu tercih etrik doktorumuzla

Rotarix var o iki doz 


(96 puan) tarafından
Teşekkür ederim canım bende yaptırmaya karar verdim bu kadar anne kesinlikle yanılmaz
0 oy
(125 puan) tarafından
Bence yaptırmalısın ben yaptırdım canım 2 doz ve 3 doz olacak şekilde 2 çeşidi bulunuyor ben 2 doz 2.ay ve 4 ay olacak şekilde tercih ettim kesinlikle şu salgın döneminde yapılması gereken aşılardan kanlı ishale yakaladıkları zaman atlatmaları çok zor oluyor bebeklerin ama aşı sayesinde yakalnsalar bile çok hafif atlatıyorlar aşının hiç bir yan etkisi yok olursa en fazla bir defaya mahsus ishal gibi yapıyorlar kakalarını okadar ama bizde o bile olmadı canım bence iyice araştır ve yaptır 
(96 puan) tarafından
Netten bu yüzden araştırmadım canım burda hep tecrübe var ondan sizlere sorma gereksinimi duydum ve yaptırmaya karar verdim açıkçası eşim doktorun dediği herşeyi yapma taraftarı ben biraz araştırıyorum neyin nesi neyin fesi derler ya o hesap ondan hemen sizlere sordum yaptırmaya karar verdim ama
(125 puan) tarafından
Bencede canım tabii araştırarak en güzelini yapıyorsun bende senin gibiyim çok okuyorum araştırıyorum şimdiden geçmiş olsun sağlıkla büyüt bebişini :)
(96 puan) tarafından
Teşekkür ederim canım sizede geçmiş olsun :) hepimiz yavrumuzu saglıklica büyütelim inşallah
(125 puan) tarafından
Amin canım inşallah :)
0 oy
(278 puan) tarafından
Ben birinci dozunu vurdurduk ikinci dozunaysa ayın sonunda vurulcaz keisnlikle vurdurun tedavisi çok uzun sürüyormuş ve çocuk harap oluyormuş 
(96 puan) tarafından
Evet canım postuma cevap veren annelerin yazdıklarını okudumda bencede kesin yapılması gereken bi aşıymıs yaptircam kesin
0 oy
(1,266 puan) tarafından
2 gün önce yaptırdık 90 günlükken yapıyorlar doktorum siz karar verin deDi ama bu virüsü kaparsa hastanede kesin yatar dedi virüs genelde emekledigi zaman elini yere sürüp ağzına goturmeyle bulaşıyormus bizde riske girmek istemedik ve vurdurduk aşı ağızdan veriliyor 2 doz 2. Si 2 ay sonra 280 TL ye aldık rotarix markanın hiçbir önemi yok ama herhangi bir ya etki yapmadı ağrı ateş falan olmadı 
(96 puan) tarafından
Çok teşekkür ederim canım bende yaptırmaya karar verdim sadece tereddüt etmiştim nasıl bi asi acaba diye kesinlikle yapılması gereken biseymis onu anladim
(1,266 puan) tarafından
Aynen riske girmeye gerek olmadığını düşünüyorum kucucuk bedenler o hastane odalarında yatmasın
(96 puan) tarafından
Çok haklısın yaptırmamak direk risk
0 oy
(328 puan) tarafından
Ilk dozu 2 aylikken devlet asilariyla beraber oldu ayin 23un de 2. Dozu 4 aylik diger asilariyla beraber olacak.asi 267 tlydi 280.75 tl ye siparis ettim bu sefer.Alirken canli asi oldugu icin soguk kalmasina dikkat edin.Ben asi taraftariyim.mesela 3. Ayda menenjitte yaptirdim nimenrix i 5 ve 12. Ayda tekrar asilari var.Devlet bu asilari asi listesine almali durumu olmayanlara haksizlik.
(96 puan) tarafından
Evet yaptircam canım bende teşekkür ederim menenjit hakkında bisey demedi daha doktorum gerekliyse onuda yaptiririm
0 oy
(675 puan) tarafından
Özel olan olmayan tüm aşıları yaptırıyoruz biz.

Rotanın 2 ve 3 dozluk olan iki çeşidi var. Biz iki doz olanın ilkini yaptırdık. Fiyatı da 250₺ idi Şubat başında da diğerini yaptıracağız. Aşı karşıtı değilsen aşıları seçme gerek var mıdır yok müdür diye hepsini yaptır.  Bu aşıyı olanlar bile rota virüsü kapabiliyormus ama hafif atlatıyomuş. Yaptırmayınca yoğun bakıma kadar yolu var. Allah korusun
(96 puan) tarafından
Allah korusun canım teşekkür ederim tabikide karşı değilim yaptircam

İlgili sorular

1 cevap 64 göst.
17, Mart, 17 3-6 ay arası bebekler kategorisinde Kübraasel (118 puan) tarafından soruldu
2 cevap 177 göst.
21, Ocak, 21 Yenidoğan (0-3 ay) kategorisinde Berenöz (21 puan) tarafından soruldu
...