0 oy
204 göst.
önce 6-12 ay arası bebekler kategorisinde (126 puan) tarafından
Hanımlar MrB herkes ek gıdada tuz kullanma bebeğe zararlı diyor şu an doktorlar da oyle söylüyor çoğunuz biliyordur zaten ama vücudun tuza da ihtiyacı yok mu ben çok az miktar da olsa koyuyorum biliyorsunuz tıpta da sürekli değişen seyelr oluyo yani bu gun iyi diyorlarsa yarin kötü diyebiliyorlar ayrıca evet tuz zararlı ama fazla kullanımda zararli yoksa tuzun da vücuda faydaları var tiriodi dengeliyor mesela tansiyon düşüklüğüne engel oluyo halsizlik ve kemiklere iyi geliyo böbreği çalıştırıyor gibi bı sürü şey siz veriyor musunuz merak ettim gercekten

9 Cevaplar

+1 oy
önce (4,627 puan) tarafından
Evet, vucudun tuza ihtiyaci var ama böbrekleri tam olarak gelismis bir vucudun ihtiyaci var. Böbrekleri su an tuz icin uygun degil. Zaten ihtiyaci olani gidalarin icinde bulunan dogal tuzdan alir. Vermemeniz cok daha dogru.
-Reklam-
0 oy
önce (249 puan) tarafından
Tuz yetişkin olduğunda tansiyonu hastası olmasın diye 1 yaşa kadar kullanmayın diyorlar. Tercih size kalmış çok az belki eklenebilir.
0 oy
önce (133 puan) tarafından
1 yaşına kadar verilmiyor böbrek fonksiyonları daha tam anlamıyla gelişmediği için ben vermiyorum 
0 oy
önce (1,176 puan) tarafından
Ben kullanmıyorum
0 oy
önce (973 puan) tarafından
1 yaşına kadar verilmemesi taraftarıyım vücudun tuza da ihtiyacı var doğru ama zaten 6.aydan itibaren ek gıdaya başlanıyor 1 ay tadımla geçiyor derken 7.ayda öğün olarak verilmeye başlanıyor desek 5 ay vermezsen tuz yönünden bir eksikliği olmaz zaten 1 yaşından sonra az miktarda başlıyorsun. 
0 oy
önce (1,075 puan) tarafından
Tuz ihtiyacını diğer gıdalardan alabiliyordu. Sizin dediğiniz ihtiyacı olan yetişkin kişiler. Zaten yetişkinler de hiçbir yemeğe tuz atmasa yediği besinlerden tuz ihtiyacını karşılayabilir. Ama bebeklerin böbrekleri gelişmediği için tuzu süzmekte zorlanır ve yorulur öyle olunca da böbrekler erkenden yolun başındayken yorulmuş olur. Uzun yıllar dayanamayabilir. Aynı şekilde karaciğere de zarar verir 
0 oy
önce (349 puan) tarafından
Ben vermiyordum 9.ay muayenesine gittiğimde artık ver dedi doktorum az bişey katabilirsin lezzet verir daha iştahlı yer dedi.Herşeyi verebilirsin demişti bal,kuruyemiş hariç.
0 oy
önce (190 puan) tarafından
Kızım 13 aylık hiç kullanmadım. Böbrek fonksiyonları tam çalışmadığı için tuza ihtiyaçları yok ilk 1 sene
0 oy
önce (131 puan) tarafından
Ben 1 yasina kadar hic kullanmadim minicik böbreği niye yorulsun ki. Yaşından sonra salcali bir yemek yapiyorsam ona salcada tuz var diye koymuyorum mesela ev yapımı tarhanada tuz var diye corbasina koymuyorum dengelemeye calisiyorum yani tuz eklersem de cay kasiginin ucuyla eklerin.cocuk sekerle tuzun tadini bilmedigi icin o tuzu aramaz zaten.Yani sizin tercihiniz ben kullanmama taraftariydim

İlgili sorular

0 oy
11 cevap 331 göst.
14 Ekim 2021 3-6 ay arası bebekler kategorisinde Busraa41 (6 puan) tarafından soruldu
0 oy
1 cevap 141 göst.
24 Mayıs 2020 6-12 ay arası bebekler kategorisinde Asya bebek (16 puan) tarafından soruldu
0 oy
1 cevap 227 göst.
...