260 göst.
Ek gıda & Beslenme kategorisinde (43 puan) tarafından
Bebeğim 6 ay 1 haftalık destekli oturabiliyor ve doğum kilosunun iki katını geçince doktorumuz 5. Aydan sonra tadımlara başlatmıştı. Yoğurt sebze meyve tattırmıştım hep geçen ay. Bu ay bebek diyetisyenine yönlendirdi profesyonel hizmet alıp doğru ilerleyelim dedi. Dün diyetisyene gittim ve açıkçası çok şaşırdım. Telefon uygulamalarını ve sosyal medyadaki ek gıda sayfalarını takip ediyordum uzun zamandır diyetisyenle görüştükten sonra öyle kızdım ki bu sayfa sahiplerine insanları yanlış yönlendirmelerine... Neyse diyetisyenin verdiği bilgileri buradan da paylaşıp sizler için de faydalı olmak istedim. Diyetisyen bebeğim için bir program oluşturdu.

Sabah

 yumurta sarısı (kaynatılıp ılıtılmış suyla seyreltilecek) 1/8 le başlayıp 3 günde bir 1/8 miktar arttırılacak.

Kuşluk

 meyve rendesi (mevsim meyvesi küçük bir meyvenin çeyreği verilecek. Fruktoz erken yaşta obeziteye neden olduğu için meyveyi fazla vermeyeceğiz. İlk 1 yıl hiç meyve suyu sıkıp vermeyeceğiz.

Öğlen

Sebze çorbası, yoğurt çorbası, bebek tarhanası dönüşümlü olarak her gün birini vereceğiz.

Ikındı 

Yoğurt (ev yapımı olacak 2 günde bir mayalanacak en az 1 gece dolapta bekleyecek probiyotik artsın diye.) 

1 hafta sonra tam buğday ya da çavdar ekmeği tadınına başlanacak 1 fındık büyüklüğünde bayat ekmek sabah yumurtasına ya da öğlen çorbasına eklenecek. İlk 1 yıl bebe bisküvisi ve bebe ekmeği verilmeyecek.

2 hafta sonra kıymaya başlanacak. Suda haşlayıp dolaba koyulacak her gün öğlen çorbasına suyuyla birlikte 1 tatlı kaşığı kıyma eklenecek. Siz hangi kıymayı yiyorsanız kuzu ya da dana bebeğe de ondan verilecek. 3-4 gün bebeğe kıyma verildikten sonra akşam yemeğine başlanacak kıymalı köfteli yemekler yapılacak. Kıymaya soğan ve maydonoz ekleyip ev köftesi yapıp verilebilir ya da pirinç bulgur ekleyip ekşili köfte yapılabilir.

İlk 1 yıl şeker ve tuz kesinlikle vermiyoruz. Dilini bu tatlara uyandırmamak gerekiyor. Bu ayı bu şekilde geçirdikten sonra önümüzdeki ay evde ne pişiyorsa acısız ve tuzsuz pişirip bebeğimle aynı yemeği yiyeceğiz. Herkes tuzunu baharatını kendi yemeğine ekleyecek.

Açıkçası diyetisyene gitmeseydim hala lapalar pürelerle besliyor olacaktım çocuğu ve düzenli yemeğe geçirmeyecektim. Bir de muhakak birlikte sofraya oturup bizim de birşeyler yememiz gerekiyor bu ay görerek çiğnemeyi öğreniyorlarmış. Bebeği yediren kişi hiçbir şey yemese bile sakız çiğnesin bebek çiğnemeyi görsün dedi. Umarım bu bilgiler sizler için de faydalı olur.
Reklam


8 Cevaplar

+1 oy
(546 puan) tarafından
Tesekkurker gercekten yararli ama su var pureyi artik kimse onermiyor normal gida verilmese bile puturlu kalsin deniliyor ama tabj en dogruyu bilgiyi diyetisyen vermis bizimle paylastigin icin tekrae tesekkurler.
Reklam


0 oy
tarafından
Bu kadar şeyi gün içinde yiyip emmeyi nasıl yapacak peki canım?çok keskin bı geçiş değil mi bu sence?
(43 puan) tarafından
Başta yazmıştım yoğurt, sebze ve meyve tadımlarını yaptırdım diye gözden kaçmış sanırım.
tarafından
Aynen gözümden kaçmış
tarafından
Aynen gözümden kaçmış ya da unutmusum
(43 puan) tarafından
Sağlıkla huzurla büyüsünler inşallah
tarafından
Amin amin cumlemizin evladı insallahh
0 oy
tarafından
Bilgilendirme icin tesekkurler. Anne sutu veya mamayi ne zaman veriyorsunuz. 
(43 puan) tarafından
Her ek gıdadan sonra emziriyorum yine ve bebeğim her istediğinde veriyorum
(43 puan) tarafından
Uykuya geçmeden önce de muhakkak veriyorum
tarafından
+1
Tesekkurler bilgi icin
0 oy
(33 puan) tarafından
Hayvansal gıda bebeğe 1 yıldan önce verilmemeli canım doktorlar bunu söylüyor. Sabah öğlen akşam 1 yaşına kadar anne sütü veya mama, ara öğünlerde de yoğurt meyve püresi yada bebeğin ayı ile uygun çorba verilmeli. Arkadaşların dediği gibi çok keskin bi geçiş bu liste.
tarafından
Dimi sanki 6 aylık falan değil de 1 yaş listesi gibi.bunlari yapıp bebek ne ara emecek.karni doyar ki zaten.acaba doktor yanlış liste mi verdi bı düşünmedim değil yani?
(43 puan) tarafından
Ben iki gündür uyguluyorum her beslenmenin üstüne emziriyorum bu şekilde bile %70 anne sütü rahat alıyor. 6 aylık bebeğin midesi bir çay bardağı kadar yemeğini yiyip üstüne de emiyor gayet güzel.
tarafından
Maşallah canım .olabiliyorsa devam et ozaman .ne güzel .peki şimdi buna ne diycez neden her doktor ayrı bişey söylüyor biz şimdi kime inancaz .niye her konuda hep bı bilgi karmaşası var anlamış değilim:(
(43 puan) tarafından
Diyetisyenin dediği hep mamalarla pürelerle besliyoruz çocukları sonra da büyüdüklerinde yeme problemlerinden şikayet ediyoruz. Pediatri doktorumuzun önerisiyle gittim ben bebek diyetisyeni olması da içimi rahatlattı. Bebeğim de verimlerimi alıyor  zaten biz yerken çok heyecanlanıyordu bizim için iyi oldu tercih size kalmış tabş her bebek kendine özel  
(43 puan) tarafından
Hayvansal gıda konusunda yanlışınız var sanırım 6 ayda yumurta sarısına başlanıyor ayrıca 6. Aydan sonra bebeğin demir ihtiyacı artıyor bu yüzden demir ilacına geçiyoruz ve ilaç yeterli bir takviye olmadığı için muhakkak kırmızı et tüketimine geçilmeli zaten 9. Ayda kan testi yapılıyor
tarafından
Düşündüğün zaman mantikli bize zamanında ağzımıza herşeyi vermiş annelerimiz ve yeme sorunumuz olmamış.ama daha yeni nesiller cignemenin ne olduğunu bile bilmiyor .bilmiyroum valla bu konuda da farklı sesler var demekki neye inanacagimizi şaşırdık her konu hep muallakli
+1 oy
(148 puan) tarafından
Boyle liste paylaştığınız icin teşekkürler hem anne sutu de alir indallaj 
0 oy
(1,127 puan) tarafından
tskler canim bende hemen hemen aynisini yapiyorum ama.yumurtayi tek basina yediremiyorum cok.ugrastim ama olmadi ki ben artik tam 1 sarisi yediroyorum..ins sen yedirebilirsin..muz peynir yumurta karisimi yapiyorum..ilk.tattirmalarda sade veriyordum yemiyor :) su an 8 ayi bitirdi
(43 puan) tarafından
Omlet olarak denediniz mi
0 oy
(124 puan) tarafından
Cnm teşekkürler ama üç gün kuralı yok mu acaba zaten kafam karışıktı 
(43 puan) tarafından
Tabi,ki var ben menüdeki her şeyi 3 gün tattırmıştım
0 oy
(403 puan) tarafından
valla bunu yapacak zaman olmuyor ki bi bakiyorum aksam olmus corba bile zor yapiyorum bazi gunler yapamiyorum yalnizim evde durmuyor bebek keske boyle duzenli besleyebilsem
(43 puan) tarafından
İnanın benimki de öyle kırk takla atıyorum resmen yemeklerini hazırlamak için zor da olsa oluyor ama.
Reklam


İlgili sorular

12 cevap 359 göst.
25, Temmuz, 25 Ek gıda & Beslenme kategorisinde Prens annesi (76 puan) tarafından soruldu
1 cevap 63 göst.
2, Temmuz, 2 Ek gıda & Beslenme kategorisinde misafir tarafından soruldu
5 cevap 160 göst.
15, Haziran, 15 Ek gıda & Beslenme kategorisinde misafir tarafından soruldu
4 cevap 106 göst.
8, Mayıs, 8 Ek gıda & Beslenme kategorisinde Melek (137 puan) tarafından soruldu
1 cevap 189 göst.
24, Şubat, 24 6-12 ay arası bebekler kategorisinde Aseldogdu (47 puan) tarafından soruldu
Reklam





...