308 göst.
Ek gıda & Beslenme kategorisinde (27 puan) tarafından
Sadece mama ile besleniyor 

10 Cevaplar

0 oy
(744 puan) tarafından
kilo aalimimi yavas neden ek gida vermeyi dusundunuz
(27 puan) tarafından
Kilo alımı yavaş o yüzden vermeyi düşünüyorum ama ne vercegimi bilmiyorum
(744 puan) tarafından
ilk yoğurtla ve üç gün en kuralı ile başlanır ama bebeğin çok küçük 4 aylık çok erken bir süre bağırsakları henüz hazır olmayabilir Doktorunla görüştün mü bu konuyu Peki şu an kilosu ne kadar doğum kilosu ne kadardı
(27 puan) tarafından
Doğum kilosu 2 300 du doktor başlayabilirsin dedi
(744 puan) tarafından
Anladım kuzum Benimkisi de 2 kilo doğmuştu ilk kendin yoğurt yap ve Onu vermeye başla
(27 puan) tarafından
Sizin kaç aylik kaç ayda başladınız ek gıdaya
(744 puan) tarafından
benimki suan 3 aylik ben ablamdan dolayi biliyorum o 5 aylikken basladi
(354 puan) tarafından
İlk başlayışta ek gıdayla kilo alırmı sanıyorsunuz versen bile tadımlık verebilirsin bi kase veremezsin zaten mide kabul etmez 3.5 kaşıkla kilo alınmıyor şunu öğrenin arrık
(744 puan) tarafından
sakin ol sampiyon :)))
zaten doyumluk olmadigini biliyoruz. 4. ayda tadimlara baslarsa 6. ayda doyumluk verebilir diğer türlü 6. ayda tadima baslarsa doyumluk icin 7 8 beklemesi gerekir ;)
(27 puan) tarafından
Bizde biliyoruz kilo almiycagini ama en azından midesine bi lokma gider mama içmiyor kusuyor sutum de yok kilo alimi yavaş doktor yavaştan ver dedi doyumluk olmaz zaten tadımlık veriyoruz
0 oy
(442 puan) tarafından
Ben wermişdim şimdi 7 buçuk aylık 
(27 puan) tarafından
Sağol canım denerim
(127 puan) tarafından
4 aylık bebege bu corba ıcılırmı
(442 puan) tarafından
Ben içirdim sıkıntı olcagını  zannetmiyorum
(127 puan) tarafından
Nekadar ıcın mesala miktar olarak
(442 puan) tarafından
Bu tarif Bi kase çıkıyor canım
0 oy
(2,978 puan) tarafından
Sadece mamaya beslenenler bu ayda başlıyor diye biliyorum 
0 oy
(144 puan) tarafından
Bizde sadece mamayla besleniyiruz doktor 5 ayda baslayabilirz dedi
(27 puan) tarafından
4 buçuk 5 ay da başlanıyor
0 oy
(439 puan) tarafından
Benim kızında mama ile besleniyor zayıf olmasına rağmen 5 ay 15 günlükken başladık daha kucuk zorlaniyor senin daha kucuk cnm
0 oy
(286 puan) tarafından
Ee doktorunda verebilirsin demis bizimde doktorumuz yogurt ver dedi verdim bende yavas yavas cay kasigiyla ver canim ilk gun 1 kasik 2. Gün 2 kasik derken bi bakmissin 6 aya gelmis bile
0 oy
(1,426 puan) tarafından
5 de başlattı canım doktorumuz 
0 oy
(27 puan) tarafından
Dr a goturdük dogdugınfan berı mama ile beslenıyordu Dr 4.ayından itibaren önce bir çay kaşığıyla tattırın yavas yavas artırın dedi genel alerjik reaksiyonu az olan meyve sebzeyle başladık. Elma armut havuç.suyunu içirdik.Ayrıca sebze corbası yaptık içine az kıyma kattık biberonla vermeye başladık.verdıgın besıne 3gün süre ver herhangi alerjik reaksiyon gostermezse devam et.mama ile beslenen bebekleri 6.ayı beklemeden ek gıdaya gecırebılıyor Dr. 
(27 puan) tarafından
4.ayda mi verdiniz bunları
0 oy
(27 puan) tarafından
Organik brsla hazır yogurt verme kendın mayala bir hafta hergun bir çay kaşığı yogurt verdık. Elma sıktık içirdi iki çay kaşığı havuc armut sıktık. İkinci hafta yogurdu 3 cay kasıgı na cıkardık.  Bebe bisküvisini bir yemek kasıgı süt bır yemek kasıgı suyla karıstırdık verdik. Organik mamalar var kavanozda püreler ondan tattdırdık bir iki kaşık tabı kullanım ömrü 3 oldugu ıcın kendim de yedım:)) Şuan 6.ayında kilo alımı oldu. Gayet saglıklı 
(27 puan) tarafından
Çorba küçük tencerede yap dolapta kalsın dıger gunde ver. biz once iki kasık verdık 3.4.haftalarda 30ml verdık. Yayla corbası yapıyoruz cok az tuzla bebege ayırıyoruz tadımlık. Pilav suyu bile tattdırdık suan herseyı yemek istiyor. Muza dıkkat et kabızlık yapar cok az ver. Ama mutlaka uc gun kuralını uygula tek tek denettır hafta hafta birini ver. Alerjik reaksiyon gosterırse verme. Biz suda içirıyoruz kaynatılmış sogutulmuş. Bır sıkıntı görmedik mutlaka bebegını sıkı takip et ve tanı. Saglıcakla buyut inşallah :)
(27 puan) tarafından
Hurma çilek yumurta gıbı besinlere dıkkat et verme. Zaten cikek ve asitli yıycekler portakal gıbı verilmez bu ayda. Genelde 6,7,8,ayda veriliyor netten bakabilirsin ayrıntılı bilgi yazar. . Eger kabızlık sezersen corbası a zeytinyağı kat. Hazmı kolay olur.
(27 puan) tarafından
Allah razı olsun sağol cnm
0 oy
(107 puan) tarafından
Bende mama iile beslenen bebegime 4 aylikken başladim ek gida ya önce bir hafta yogurt ile sonra meyve rendeleyerek sonrada meyveleri yogurda katarak tabi cok az miktarda birinci hün bi çay kaşigi ikinci gün bi Corba kaşigi63 gün yatım cay bardağı ve sonrasında yatım cay bardağı olarak devam ettim. Ayına göre yiye bileceği besinleri not edip hafta hafta az az deneyerek verdim pinç unu ilr muhallebi irmik li meyve purese irmik li sebze Corba si seklinde şü an alerjik bir bebek olmasına ragmen hiç bir seyi secmeden yiyor şükür 20 aylik önüne ne yemek versem kaşik la catalla benim gibi yiyor dokmuyo bile erken vermek tabi emmedi gi için erken vermek iyi bşr şey emen bebekler emsin doya doya tadımliklar verilerek de bizim kiler malum mama şişiriyor zaten bende meyve sebzeler den alsin istedim besinini şükür 
(27 puan) tarafından
Sağol cnm deniycem hepsini kavonoz mamalar sağlıklı mıdır 4.aydan itibaren yazanlar da var meyve püreleri yada sebze tabi kendi yaptığımız daha sağlıklı ama vermek istiyorum acikcasi
(107 puan) tarafından
Kavonozlara 5 ayında bzşaldim kuzum haftada bi tane alip verdim tabi kendim yaptım cogu kez ama bir yere hittim de  falan acil durumda yedegim yoksa mama yı da almayı unuttum ise falan verirdim sorun yaşamadım sevdi de maşallah yedirdim son kullanma tarihlerine bak ama cogunlukla kendin yap vaktın oldukca brn aldim kavanozları atmazdım onlara yapardım vakumlayıp 3 günlük falan öyle yedirdim agzini acmayınca 4gün dolapta bişi olmuyo ama agzını acinca o gun bitirirdim sabah akşam yarım yarım verip hoş sabah dedim 12 gibi brnim ki gece6uyumaz sabah6 kalkmazdi da

İlgili sorular

2 cevap 96 göst.
7, Şubat, 7 Ek gıda & Beslenme kategorisinde birminikogretmen (482 puan) tarafından soruldu
4 cevap 237 göst.
13, Haziran, 2019 3-6 ay arası bebekler kategorisinde Cgdemzeynep (33 puan) tarafından soruldu
2 cevap 90 göst.
...