0 oy
589 göst.
3-6 ay arası bebekler kategorisinde (336 puan) tarafından
1 çay kaşığı yoğurdu tamam yedi ama diğer gün 1 tatlı kaşığı yemedi dolayısıyla çorba kaşığına geçemedik. Havuç haşladım hiçç tatmadı, patates de bu şekilde. Napıcağımı şaşırdım. Tadımı bile reddediyor. Napmam gerekiyor nasıl davranmam gerekiyor 

3 gün kuralını hiçç uygulayamadık daha

Sadece anne sütüyle besleniyor bebeğimiz ama kilosu doğduğunda 2.750 idi şimdi 6.400. Lütfen yardımcı olur musunuz 

14 Cevaplar

0 oy
(96 puan) tarafından
Kac aylik bebeginiz ara verip tekrar deneyin 
(336 puan) tarafından
6 ay 10 gün. Şu an fark ettim 7 gün değil 10gün olmuş mücadelemize.
(96 puan) tarafından
1 hafta ara verip tekrar baslayin birde
(336 puan) tarafından
Zaten yemiyor iyice soğur mu ara verirsem diye endişeliyim. :(
-Reklam-
0 oy
(4,741 puan) tarafından
Sorun yapma bir kaç gün sonra tekrar başla zaten alerjisi olsa 1 çay kaşığı ile de çıkar merak etme sen pes etme 
(190 puan) tarafından
Hiç acele etmeyin oğlum 10.ayda normal porsiyon yemeye başlamıştı anca
Şuan 13 aylık hala tam öğün yemediği oluyor
(336 puan) tarafından
Pes etmezsem çok ağlıyor, bi defa çok zorladım :(( pes edince de hiç tatmıyor bile. Korkuyorum ya hiç yemezse diye.
(4,741 puan) tarafından
Pes etme derken zorlama anlamında söyledim biraz ara ver tekrar başla eğer aynısı oluyorsa yine ara ver sonra yine başla anlamında pes etme dedim
(336 puan) tarafından
Anladım afedersiniz, çok bitkinim
0 oy
(344 puan) tarafından
Benim kızımda ilk başta sevmedi doktor tuz attirdi ama çok az yani yok denecek kadar az öyle soylıyım. Biraz olsun öyle  alıştı. Korkmayın tavuk suyu kemik suyu felan işin içine girince seviyorlar siz az olsa tattirin ama asla üstelemeyin. Yüzünü verir öğürur givi yaparsa vazgeçin unutsun sonraki beslenmesinde tekrar deneyin. Sevdiği şarkı varsa onu acın önüne oyuncak koyun üzülmeyin ve strese girmeyin :)
(336 puan) tarafından
Çok sağolun hepsi aklımda olucak
0 oy
(603 puan) tarafından
Tadimlar zaten daha çok alerjik bir şey olur mu diye yapılıyor. Azıcık yese bile yeterli. Benim de öyle olmuştu.
(336 puan) tarafından
Sizde ne kadar sürdü peki istememe durumu :(
(603 puan) tarafından
Hâlâ istemiyor bazen :) her gün severek yediği bir meyveli karışımı bu sabah yemedi mesela. Önceki iki gün doğru düzgün bir şey yemedi. Yediği kadar napalim.
0 oy
(295 puan) tarafından
Doktor bana açken ver demişti öyle deneyebilirsiniz...birde sabırlı olun siz kastikca işler daha kötüye gidiyor emin olun
(336 puan) tarafından
Çok kasıyorum :( 6 aydır sütümle beslenen bebeğim uzattığım bir tatlı kaşığı yoğurdu yemeyince vitaminsiz kalıcak, hasta olucak, aç olucak zannetmeye başladım,
0 oy
(1,122 puan) tarafından
Eline vermeyi denediniz mi, bi de siz yerken yemeklere atiliyo mu,karsisinda sizde yiyin,mesela havuc haslayin parmak seklinde karsisinda yiyin uzanirsa hemen verin
(336 puan) tarafından
Eline verdiğimizde yiyor ama tekrar çıkarıyor, biz de en azından tadına kokusuna aşina olur diye gönül rahatlatıyoruz. Yemeklerimizi onu özendirecek şekilde yiyoruz hatta bazen uzaktan ağzımı açıp içini gösteriyorum, yutuyorum, çiğniyorum...sadece ekmeğe uzanıyor :( başka yemeklere uzanmıyor.
0 oy
(582 puan) tarafından
Benim kızım da öyleydi yani asla bir tatlı kaşığı yemek kaşığı yememistir. Ben de hiç zorlanmadım. Çay kaşığıyla az yese bile tadını alır. Alerji varsa da çıkar. Kızım su an yiyor şükür. Asla zorlamayın istemiyor musun tamam deyip toplayın 
(336 puan) tarafından
Kızınız şu an kaç aylık peki, ve ne kadar sürdü isteksizliği acaba :(
(582 puan) tarafından
8.5 aylık. 2-3 hafta sürdü sanırım. Ben eline falan da vermeye çalışıyordum. Farklı şekillerde şunun bazen sizin yedirmenizi istemiyorlar bazen de kendileri yemek istemiyor
(336 puan) tarafından
Napmak istediğini, ne yaptığını, ne yapacağını, neyi sevip neyi reddettiğini, hiçbir şey anlamadım daha :(bazen kaşığı aldı yoğurdu 1 kaşık yedi bazen cin çelliği gibi bağırıyor reddediyor. Ölmüşüm ben
0 oy
Profil image (360 puan) tarafından
Ne verirsen içine anne sütü koyabilirsin canım onun tadıni alarak yer canım sonra sonra azaltirsin 
(336 puan) tarafından
Muz ve avokado karışımı yer gibi olmuştu belki daha iyi olur diye sütümü kattım hiç yemedi :( 10 günde feleğim şaştı inanın, ilk kez zorladı bizi
Profil image (360 puan) tarafından
Yaa ben bunu denemistim faydası olmuştu hemen olmuyor zaten acele etme Kendinle birlikte yedir canım bide bende faydası olmuştu
(336 puan) tarafından
Tamam çok sağolun, kendimle yedirirken sizi düşünüyor olucam :(
Profil image (360 puan) tarafından
Yım yım çok güzel yim yim anne yesin hamit eren yesin diye diye yiyoruz :)
(336 puan) tarafından
Ahaha:D hamit erene öpücükler... Teşekkür ederiz annesi :))
0 oy
(87 puan) tarafından
tarafından düzenlendi

Aynı durumdayız ağzını açmıyor, gülerken ağzına hızlıca kaşığı soktum bir iki kere şimdi öğrendi ağzı kapalı gülüyor. 3 hafta oldu bizim de yıprandım valla çok zor bir süreçmiş :(

(336 puan) tarafından
Hıh aynı aynı biz işte :(( çok zor, damlalarını severek içerdi şimdi kaşık görünce onlara da ağzını kilitliyor. Yorulduk.
(87 puan) tarafından
Evet demir ilacı için kocaman açıyordu kaşığa ağzını şimdi onu da zorla veriyorum. Ağzını kapatarak gülüp ağlamaya başladı yemek vereceğim diye. Sanırım ısrarcı olmadan denemek gerekiyomuş, bugün birkaç arkadaşımla konuştum, her gün dene ama ısrar etme dediler.
(336 puan) tarafından
"her gün dene ama ısrar etme" yolumuza ışık olsun bu cümle de, bütün yorumları tek tek okuyorum dikkatlice, çok sağolun, sizde devam ediyor sanırım halen
(87 puan) tarafından
Evet maalesef. Bir defa havuç, kabak, patates, pirinç ile çorba gibi hafif sulu yapmıştım ondan 5 mama kaşığı yemişti bir daha da yemedi. 6.5 aylık kızım, denemeye ve sabırlı olmaya devam edeceğiz mecburen
0 oy
(174 puan) tarafından
Bizim kilomuzda düşüktü 5.ayda başladık tadımlara Benim bebeğim de aynı yemezdi kaç defa yapıp döktüm bizim yemeklerimizden verdim onu nasıl yiyor artık tuzu salçayı minimuma indirip ona da verdim şu an 7 aylık öyle aman aman yemiyor ona özel sebze çorbası tarhana çorbası yapıyorum yoğurdun içine meyve filan koyuyorum 3 4 kaşık yiyip ağzını kitliyor oyuncakla oynata oynata az çok yediriyorum inşallah yer canını sıkma 
(336 puan) tarafından
:(( yaa, uzun sürmüş sizinkii, biz de döküyoruz hep ne yazık ki, bin çeşit bulaşık yığılıyor, bulaşıkta değilim keşke yese. Dökerken yemediği için nasıl üzülüyorum :(
(174 puan) tarafından
Öyle valla başta nasıl hevesliydim ek gıdaya geçeceğiz diye ama hayaller hayatlar oldu bir de doğdu doğalı kusan Bi bebek benimki ek gıdada hiç hoşlanmadığı olsun öğcüyüp geri kusuyor inşallah düzelir yerler sağlıkla büyüsünler
(336 puan) tarafından
Eşim tombul bir bebeğimiz olsun istemişti ben de her verdiğimi kaşık kaşık yiyen bir bebeğimiz olsun istemiştim, ama bebeğimiz cılız ve iştahsız,daha tadımlarda duvara tosladık hayırlısı olsun :) :(
0 oy
(154 puan) tarafından
Lutfen aglıyorsa almamak ıcın zorlamayın yarım kasık bile yese kafi. Alerjı olup olmadıgını anlamak ıcın. Benım kızımda aynı ben bır çay kasıgı verdımse sukrettım hep sımdı 7 aylık yavas yavas yiyor alıstı. Birde biraz acıkmaya yakın verince acıyor agzını, yani yarı tokken bıle zor oluyor tadın yaptırmak 
(336 puan) tarafından
Çok haklısınız, kızdırıyorım, sonra emziriyorum gönlü olması için, bu kez de tok tatmıyor.
(154 puan) tarafından
Lutfen zorlamayın. Bır yazı okumustum Cok anlamlı, sımdıkı aklım olsa dıyor asla bebegıme zorla bısey yedirmezdım aglatmazdım dıyor...  Çok anlamlıydı yani ısrar etmemek lazım
(336 puan) tarafından
Bu soru başlığını iyi ki açıp sizlerin yorumunu okumuşum, inanın biraz daha rahatım, Zorlamıyorum, ikimiz de sakiniz, sakinken tadım yapmaya daha açık sanki öyle gördüm, eline alıp tatmak istiyor biz de veriyoruz, cesaretlendik de biraz. İyi ki varsınız hepiniz :)
(154 puan) tarafından
Çok sevindim sağlıkla büyüsünler inşallah :)
(336 puan) tarafından
Umarım umarım :) 12 saat önce cevap atmıştım size, bebeğimiz bu sabah kaşığa ağzını kocaman açtı :)) damlasını içti. Olucak inşallah.
0 oy
(152 puan) tarafından
Benim kızım da öyle şuan 8 ay 1 hafta hala yemiyor o kadar mutsuzum ki tadım bile yapamıyorum

Yanlışlıkla versem yese bile öğürüyor kusuyor

Artık tuz katıp p vermeyi denicem çok mutsuzum 
(336 puan) tarafından
Yaaa çok üzüldüm, daha fazla uzamaz sizde de umarım, ben de çok mutsuzum :(
0 oy
(17 puan) tarafından
Benim oğlumun kilosu iyi olduğu için doktorum 5.ayda başla tadimlara 6.ayda kıymalı şehriye çorbası içecek kıvama gelir dedi yalan iki ay sürdü mücadelemiz gerçekten zor püskürtüyordu her yeri kirletiyordu kızıyordum elimde olmadan üzdüm yavrumu sesim yükseldiğinden oda üzülüyordu farkındaydım ben stres olup gergin oldukça senin gibi onu üzdüm sonra bıraktım 3 hafta falan hiçbirsey vermedim elimizde olana gözü gitmeye basladi ne varsa çok hafif dili değecek kadar tattirdim herşeyden öyle öyle ısındı hazırladığım şeylere tekrar başladığımda hiç ısrar etmedim pişman olmuştum çünkü baya bir çay kaşığı kadar yiyorsa o kadar verdim kaldırdım ben onunla gülüp oynadıkça müzik açıp eğlendikce hazırladıklarımi yemeye eğilimli oldu 7 ay 10 günlük şuan 10 günde hem kahvaltı hem çorba olayını öğün olarak ekleyebildik kendi istediği için çok şükür diyorum gerçekten bebeğinin keyfini bozma ek gıda almazsa hicbirsey olmaz daha ona senin sütünden faydalısi yok zaten kendini gerip onu üzme benim gibi sonra çok pişman olursun eninde sonunda oda yiyip ictiklerinize meraklanir doğru zamanı bekle 
(336 puan) tarafından
Ay maşallah ya, dikkate alıcam yorumlarınızı, benim de biraz dinlenmem gerekiyor sanırım. Onu da üzüyorum. Mesela mama sandalyesine mi alıp gülüp eğlenelim
(17 puan) tarafından
Aynen hep mama sandalyesine koydum ilk önlüğü takınca bile bir mutsuz oluyordu ama müzik açtım güldük eglendi ağzını açmadi cekildim sonra bir daha denemedim falan öyle alıştık
0 oy
(681 puan) tarafından

Tadimlarda boyle maalesef biz 3 gun kuralini hep cay kasigi kadar denedik bir tek muzu tam tadim yaptirmistim onu sevmisti. Ama sen yine de 3gune devam et 1 cay kasigi kadar yese bile hergun alerjisi varsa belli eder.



Kiloya gelince ona asla takilma, tadimlarda amac zaten doyurmak degil tattigi seyleri corba pure vs yaparak vermeye baslarsin ama birden degil sindirim sistemi henuz cok guclu degil bir de 6ay boyunca sivi beslenmis bir bebek suan boyle davranmasi cok dogal o da alisma surecinde tek tek tatlari cok kotu ona da hak vermek lazim :) karisim yaptiginda sebzeleri sevecektir. Artik bebegin eskisi kadar hizli kilo alamayacak o yuzden rakamlara takilmayin <3  

(336 puan) tarafından
Anladım :/ teşekkür ederim :(

İlgili sorular

0 oy
4 cevap 285 göst.
18 Ekim 2021 Yenidoğan (0-3 ay) kategorisinde Sevda.63 (59 puan) tarafından soruldu
0 oy
1 cevap 85 göst.
...